اصطلاحات زبان انگلیسی
نوشته شده توسط : رضا جعفری

 

موضوع کتاب اصطلاحات زبان انگلیسی، به گونه‌ای است که با استفاده از آن، می‌توان بهبود دانش و مهارت زبانی خود را افزایش داد. در این کتاب، اصطلاحات متنوع و پرکاربرد زبان انگلیسی با توضیحات و تفاسیر جامع و دقیق، به صورت مرتب و به همراه نمونه‌های کاربردی ارائه می‌شوند. ایستگاه زبان با فراهم کردن دانلود رایگان کتاب اصطلاحات زبان انگلیسی با فرندز کمک بزرگی به یادگیری اصطلاحات روزمره انگلیسی انجام داده که می توانید از آن استفاده کنید

اهمیت دانستن اصطلاحات زبان انگلیسی، به دلیل استفاده فراوان از این اصطلاحات در ادبیات، رسانه‌های مختلف، فیلم‌ها و سریال‌ها، مکالمات روزمره و ... است. با دانستن اصطلاحات زبان انگلیسی، قابلیت درک و تفسیر صحیح اطلاعات ارائه شده توسط دیگران را خواهید داشت.

این کتاب می‌تواند برای زبان آموزان، مترجمان، دانشجویان رشته‌های زبان، متخصصان حوزه‌های مختلف و علاقه‌مندان به زبان انگلیسی مفید باشد. در این کتاب، به طور کلی، اصطلاحات مربوط به حوزه‌های مختلفی مانند اقتصاد، سیاست، فناوری، فرهنگ و ... به صورت جامع بررسی می‌شوند.

در کل، این کتاب می‌تواند به عنوان یک منبع ارزشمند برای افزایش دانش و مهارت زبانی در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرد.

 

اصطلاح یک کلمه یا عبارت رایج با معنای مجازی و غیر تحت اللفظی است که از نظر فرهنگی درک می‌شود و با آنچه که معانی کلمات ترکیبی آن نشان می‌دهد متفاوت است. یعنی کلمات با هم معنایی متفاوت با تعاریف فرهنگ لغت تک تک کلمات دارند (اگرچه برخی از اصطلاحات معانی تحت اللفظی خود را حفظ می کنند - به مثال "لگد زدن به سطل" در زیر مراجعه کنید).[1][2] با تعریفی دیگر، اصطلاح عبارت است از شکل گفتاری یا بیانی از یک زبان معین که از نظر دستوری برای خود خاص است یا از معانی فردی عناصر آن قابل درک نیست.[3] به عنوان مثال، یک انگلیسی زبان عبارت "kick the bucket" را به معنای "مردن" و همچنین در واقع لگد زدن به سطل می فهمد. علاوه بر این، آنها متوجه خواهند شد که چه زمانی هر معنی در متن استفاده می شود.

برای برانگیختن اثر مورد نظر در شنونده، اصطلاحات نیاز به تکرار دقیق عبارت دارند: حتی مقاله ها را نمی توان به جای یکدیگر استفاده کرد (مثلاً "لگد زدن به سطل" فقط معنای تحت اللفظی عبارت را حفظ می کند اما معنای اصطلاحی آن را حفظ نمی کند).

اصطلاحات را نباید با دیگر شکل های گفتاری مانند استعاره ها که با استفاده از مقایسه های ضمنی تصویری را تداعی می کنند (مانند "مرد پولادین") اشتباه گرفت. تشبیه‌هایی که با استفاده از مقایسه‌های صریح تصویری را تداعی می‌کنند (مثلاً "سریع‌تر از گلوله سریع‌تر"). یا هذلولی، که تصویری را فراتر از حقیقت بودن اغراق می کند (به عنوان مثال، "قوی تر از یک لوکوموتیو"). اصطلاحات را نیز نباید با ضرب المثل ها اشتباه گرفت، ضرب المثل هایی که گفته های ساده ای هستند که حقیقتی را بر اساس عقل سلیم یا تجربه عملی بیان می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: